Гнів, п’ять правил боротьби з гнівом

30 листопада, 2012


  • Гнів
  • П’ять правил


  • Гнів

    Що насамперед спадає на думку при слові «гнів»? Ну, звичайно,
    розбитий посуд, синяки, образи … Не дивно, що ми прагнемо
    уникати будь-яких проявів гніву – намагаємося погасити роздратування,
    намагаємося відволіктися. І в результаті не вирішуємо проблему, а заганяємо її
    всередину себе. Зрештою наростаюче напруження дає ефект парового
    котла: якщо не випускати з нього пар, рано чи пізно він просто
    вибухне.

    На
    Насправді, як не дивно, гнів – це дуже позитивне почуття. Воно
    виникає у людини перед обличчям небезпеки і мобілізує його внутрішні
    сили для боротьби. Багато хто плутає гнів з люттю і злістю, але це
    абсолютно різні речі. Навіть у Біблії написано «Гнівайтеся, не
    грішіть … ». Тобто гнів сам по собі – не гріх. Але можна згрішити,
    якщо, гніваючись, не контролювати себе. Для того, щоб гнів став
    позитивним і вів нас до творення, а не до люті і руйнування, потрібно
    просто навчитися ним керувати.

    Існує три способи поведінки в ситуації, що викликає гнів:

    Пасивна агресія, або відхід від проблеми. Це
    найчастіша ситуація. Чи багато, наприклад, в школі знайдеться
    сміливців, здатних висловити в обличчя злому вчителю все, що про нього
    думають? Набагато легше тихенько підкласти йому на стілець кнопку … Таке
    поведінка властива аж ніяк не тільки дітям. Ніхто не хоче зайвий раз
    конфліктувати, якщо без цього можна обійтися. Незадоволений співробітником -
    можна його звільнити, не обговорюючи, за що. Дістав начальник – можна
    спробувати його підсидіти. Проблеми з дружиною? Чим з’ясовувати стосунки,
    краще піти випити з друзями, а вона нехай сидить вдома і страждає.

    З
    точки зору управління гнівом пасивна агресія – найбільш невдалий
    метод вирішення проблеми. Людина, що надходить так, абсолютно не знає,
    що робити зі своїм гнівом. Він просто йде від проблеми. Основні
    причини такої поведінки – це боягузтво і неправильне виховання. Що
    ви говорите дитині, коли він на вас злиться? Якщо щось на кшталт «Не смій
    так себе вести, а то отримаєш! », є небезпека, що агресія дитини
    піде вглиб. Він просто буде боятися проявляти її. Так, вам не доведеться
    за нього червоніти. Він навчиться ховати свій гнів і коректно вести себе
    в суспільстві. Але одного разу він все ж вибухне – причому ніхто не знає,
    коли це станеться і у що виллється. Варіантів безліч: від
    підліткового бунту з бійками і дрібним хуліганством до лави
    підсудних чи психіатричної лікарні.

    Руйнівний спосіб

    Його ознаки:

  • Гнів виражається в гучному нечемною формі
  • Лайки та прокльони
  • Гнів зміщується з конкретної причини на особистість співрозмовника
  • Руйнування предметів
  • Словесні і фізичні образи
  • Знайома
    картина, чи не так? Ми часто спостерігаємо, як в транспорті або в
    черзі в магазині хтось починає склоку, і закінчується це все
    взаємними образами та образами. В особистому житті таке відбувається ще
    частіше. Ми намагаємося не дратуватися на роботі, в громадських місцях, але
    вдома з дружиною, з дітьми ми стримуємо набагато рідше. Звичайно, не у всіх
    справа доходить до краху меблів і мордобою з подальшим приїздом
    міліції. Найчастіше невдоволення виливається в банальний скандал. Безсумнівно,
    це не найкращий спосіб управління гнівом. І все ж він краще, ніж
    пасивна агресія. Тому що, намагаючись вирішити проблему, ми маємо хоч
    якісь шанси, що коли-небудь прийдемо до правильного рішення. А йдучи
    від неї, ми приречені тупцювати на місці.

    Творення відносин через управління гнівом

    Його ознаки:

  • Ввічливість
  • Прагнення знайти рішення
  • Гнів направляється на його причину
  • Виражається основна скарга, без ухилень в сторону
  • Здатність мислити логічно
  • Гнів, п'ять правил боротьби з гнівом
    Якщо
    в конфліктній ситуації ви ведете себе саме так, значить, ззаду у вас
    ростуть крила, і ваш шлях у цьому грішному світі наближається до кінця, так як
    ви занадто гарні для нього. Мені, на жаль, таке зустрічалося вкрай
    рідко. Так, частенько була ввічливість, прагнення знайти рішення
    проблеми, але в якийсь момент розмова раптом переходив на хворобливі
    теми, яких не варто було торкатися, і бесіда заходила в глухий кут. Рішення
    так і не знаходили, все закінчувалося образами і докорами.

    Коли
    всередині все закипає, важко бути ввічливим і логічно мислити. Однак
    даний спосіб управління гнівом – це єдино правильний шлях.
    Тільки так ми зможемо зробити наш гнів позитивним, і результатом
    конфлікту стане творення нових відносин, пошук оптимального рішення
    проблеми і, найголовніше, мирне вирішення будь-яких міжособистісних проблем і
    на роботі, і в родині.

    Як же цьому навчитися? Почніть з
    простого.
    Якщо ви ніколи не пробували управляти гнівом у присутності
    начальника, і не намагайтеся. Адже у випадку невдачі ви ризикуєте втратити
    роботу. Набагато безпечніше вчитися цьому в родині. Якщо вас щось
    дратує, сядьте і заспокойтеся. Тепер візьміть аркуш паперу і
    напишіть, що конкретно вам не подобається. Спробуйте написати ввічливе
    лист вашій дружині або чоловікові про ваші претензії. Обов’язково спробуйте
    придумати рішення цієї проблеми. Наприклад, якщо ваш чоловік ніяк не
    навчиться закривати тюбик зубної пасти, то порадьте йому написати на
    аркуші паперу фразу «А чи закрив ти тюбик?» і повісити у ванній.

    І
    тільки після того, як ви все спокійно обміркували і знайшли рішення,
    приступайте до розмови. З першого разу може не вийде, але не
    сумуйте. У цій справі навіть спроба – вже прогрес. Знову
    проаналізуйте вашу поведінку під час конфлікту і знайдіть ознаки
    неправильного управління гнівом. А потім потихеньку займіться їх
    виправленням. Але не захоплюйтеся довгими роздумами та самокопанням.
    Це ні до чого доброго не приводить. Головне тут не роздуми, а
    дію.



    П’ять правил

    А щоб вам було легше, ось п’ять золотих правил поведінки під час конфліктів:

  • Навчіться заспокоюватися перед розмовою. Якщо ви відчуваєте, що
    повільно закипати, постарайтеся усамітнитися і обдумати майбутню
    бесіду. Якщо ви, ледве стримуючи лють, почнете розмову з вашим
    кривдником, то ввічливим він точно не буде. До речі, саме ефективне
    дія в цій ситуації – це молитва. Попросіть Бога, щоб він допоміг
    вам провести бесіду таким чином, щоб вона привела до миру і злагоди.
    Той, Хто сказав «Блаженні миротворці …», обов’язково відповість на вашу
    молитву і буде вашим союзником.
  • Гнів, п'ять правил боротьби з гнівом Проаналізуйте,
    що вас дратує, і постарайтеся організувати розмову так, щоб він
    стосувався тільки предмета вашого роздратування. Якщо ваш співрозмовник
    починає йти від суті розмови, м’яко постарайтеся повернути
    розмову в потрібне русло.
  • Не ображайте співрозмовника.
    Пам’ятайте: вам не подобаються дії цієї людини, але не він сам. Не можна
    говорити: «Ти поганий», скажіть краще: «Ти вчинив погано». А вищий
    пілотаж – «Мене засмучує (сердитий, виводить з себе), коли ти так
    поступаєш ».
  • Шукайте вирішення проблеми. Це ваша
    першочергове завдання. Якщо ви просто висловили один одному свої
    претензії, це недостатньо. Постарайтеся вирішити цю проблему, щоб у
    надалі не починати все спочатку.
  • Навчіться
    слухати. Розмова – це не монолог, а діалог. Іноді рішення може
    прийти само собою, якщо розмова буде підтримуватися двома сторонами.
    Іноді ви можете зрозуміти, які ваші дії дратують вашого
    співрозмовника. Але якщо говорите тільки ви, не чекайте від іншого розуміння.
  • І
    пам’ятайте: якщо ви навчитеся правильно поводитися з гнівом, ваше життя
    обов’язково зміниться. У вас буде більше друзів. З чоловіком або дружиною ви
    станете настільки близькими, що будете розуміти один одного буквально з
    півслова. Ваш начальник побачить у вас відкритого, чесного і
    врівноваженого працівника, і, я впевнений, надалі подумає про ваш
    підвищенні, тому що зараз дуже високо цінується вміння виходити з
    складних конфліктних ситуацій, а ви в цій справі не будете мати рівних.

    За матеріалами статті «Управління гнівом».


    Оставить комментарий

    Вы должны войти чтобы оставить комментарий.

    В категории : Відносини