Внутрішній світ і розвиток людей з синдромом Дауна

30 листопада, 2012




Душевна життя особливих людей

Втискуючи психічні дані і особливості поведінки в людську норму, батьки і педагоги гальмують розвиток людей з синдромом Дауна, у яких може і повинен існувати свій особливий шлях розвитку. Про це свідчать дані щоденників і самоспостережень. Зміст і загальний рівень їх внутрішнього життя набагато тонше й інтенсивніше, ніж можна було б помітити при поверхневому спостереженні. Ось показовий уривок з такого щоденника:

Моєму шостому відчуттю правильна назва ладиться – новітніх. Це ловля думок інших людей. Я ловлю думки відразу, ніби війною з єдиним пожежею; далебі наша лов, нею пишатися можна. Я змінююся вістями з серцевою боку в сім’ї зі своїми родичами. Зі своїми здібностями я можу вейшеном зв’язуватися з різними людьми. Так, наприклад, в лівому північному напрямку можна вести отримувати у вигляді порад, дивлячись по людині. Можна лівим способом серцеві вести висвітлити. Куди ходить моя думка, жаліти не буду. Мрії знайдуть кого треба.

Федір

Стиль написання художніх і самобутній, почасти нагадуючи твори Мілорада Павича. Таким чином, мізерні зовнішні прояви приховують, за словами Г. В. Нестерової «повну сенсу душевну життя». На її думку, щоденникові записи перекидають прийняті в антропології, психології та педагогіці уявлення про розвиток психіки. Багато вчених зрівнюють психічний і особистісний розвиток, однак, у цьому випадку складна і організована психічне життя не стає опорою і основою для особистості. Доросла мудра і тонка душевна життя таких людей супроводжується інфантильністю, вузькістю, дезадаптацією і невисокою ефективністю їх особистості.



Розвиток і адаптація людей з синдромом Дауна

Звичайно, і самі люди з синдромом Дауна відзначають у себе недостатню поінформованість про зовнішній світ, лякливість і розгубленість, інертність і лінь, низьку самооцінку. Хоча такі недоліки властиві і звичайним людям, вони заважають адаптуватися в суспільстві.

Внутрішній світ і розвиток людей з синдромом Дауна

У цьому зв’язку вчені пропонують наступні способи адаптації:

  • Розширення реального досвіду контактів з дійсністю через терапевтичні групи, а потім – через польову апробацію набутих навичок.
  • Підвищення соціальної компетенції через бібліо-та кінотерапію.
  • Відпрацювання корисних автоматизмів поведінки в групах.
  • Особливе місце займає подолання особистісної пасивності. Тому для росту особистості слід розвивати активні, що виробляють потреби і цілі. Розвиток сфери потреб може спиратися на виражені естетичні та комунікативні схильності, конкретність сприйняття і ретельність, властиві людям із синдромом Дауна. Малюнок, саморобка, продукти літературної творчості є актами соціального віддачі, які допомагають розімкнути коло самотнього і егоцентрірованного існування.

    Варто пам’ятати, що ці особливі люди часто мають досить рідкісними задатками: вони надзвичайно спостережливі; тонко відчувають чужі емоції і настрої; більшість з них добрі і чуйні. У Великобританії дівчини із синдромом Дауна успішно навчаються на курсах з лікувального масажу. Добре відомі їхні комунікативні здібності та вміння уникати конфліктів; вони старанні і добре розуміють світ живої природи. Багато хто з них люблять і вміють працювати в саду, допомагають при озелененні районів. Нерідко вони досягають вражаючих результатів у своїй творчості.


    Оставить комментарий

    Вы должны войти чтобы оставить комментарий.

    В категории : Здоров'я