Дитячі сюжетні предметні картинки для розвитку зв’язного мовлення дітей

26 липня, 2012


Дитячі сюжетні предметні картинки для розвитку зв Завдання з розвитку мовлення в групі дітей на третьому році життя значно складніше ніж з дітьми другого року життя, так і робота з картинкою ускладнюється. Одна з основних задач – розвивати розмовну мову дітей, вчити їх будувати речення різні за типом (розповідні, питальні), по складності (прості, складні); вчити правильно поєднувати слова в реченні, вживати різні частини мови – прикметники, прийменники, сполучники, формувати граматично правильну мову. А щоб дітлахам було цікаво і можна застосувати картинки. Про них, про дитячі сюжетні предметні картинки для розвитку зв’язного мовлення дітей і піде мова на далі.



Для цього на занятті і в самостійній діяльності дітей широко використовуються сюжетні і предметні картинки.


В орієнтовному щотижневому плануванні, в блоках «Соціальне оточення», «Природа», «Розвиток мовлення», неодноразово зустрічаються завдання, які передбачають роботу з дидактичної картинкою.


Використання картинки на занятті

Заняття з картинкою, як і інші види занять з розвитку мовлення, проводять з підгрупами дітей. Це дозволяє вихователю краще виконати поставлені завдання, залучити всіх дітей до розглядання картинки, проводити бесіди з її сюжетом. Ділять дітей на підгрупи в залежності від рівня мовного розвитку.


Заняття з підгрупою слід проводити ізольовано від інших дітей. Це дасть можливість вихователю зосередити увагу дітей на картинці, викликати у них мовленнєву активність, формувати слухову і звукову культуру мовлення – вміння прислухатися до мови, окремих звуків, слів і правильно їх вимовляти.


Організація дітей на занятті з картинкою може бути різною. Наприклад, для розгляду сюжетної картинки або окремих предметних картинок дітей розсаджують на стільчиках півколом. Відстань між стільцями і картками залежить від її розміру: чим менше картинка, тим ближче до неї садять дітей. Коли навчання вимагає практичної діяльності з малюнками, дітей розсаджують за столами (дидактичні ігри з предметними картинками: овочі, квіти, одяг, меблі тощо).


Картинку підбирають в залежності від мети заняття. Наприклад, щоб розширити уявлення дітей про тварин – їх характерні ознаки (у кози довгі роги, у коня – грива), повадки (голуб, метелик – летять; білка, кролик, собака – гризуть; півник, горобець, курка – клюють; білка гризе горішки, кролик – моркву; собака – кістка), використовують предметні картинки, на яких зображені ці тварини.


Для закріплення уявлень про рослини, транспорті, одязі та інших речах побуту розглядають картинки, на яких зображені квіти, овочі, фрукти, пасажирський, вантажний транспорт.


З метою вправи дітей в правильному проголошенні окремих слів, звуків, наприклад шиплячих, підбирають картинки із зображенням кішки, шапки, чашки, машини; звука [р] – корова, курка, ворона, горобець, риба і т.д.


Для закріплення вражень від Новорічного свята або Свята мам на занятті показують картинку «Новорічне свято в саду »або« Привітаємо наших мам ».


Щоб розширити уявлення про працю матері, бабусі, виховувати почуття любові до них, використовують такі картинки:« Мама купає дитину »,« Мама наряджає дочка »,« Бабуся шиє »,« Сім’я ».


Дитячі сюжетні предметні картинки для розвитку зв


Дитячі сюжетні предметні картинки для розвитку зв



Залиште, будь ласка, свій коментар нижче! Нам важливо знати Вашу думку!



Оставить комментарий

Вы должны войти чтобы оставить комментарий.

В категории : Статті