Психологія сприйняття кольору людиною в рекламі і торгівлі

26 липня, 2012


Психологія сприйняття кольору людиною в рекламі і торгівлі Психологи давно встановили зв’язок між певним кольором і психоемоційним сприйняттям людиною різних речей і подій. Адже колірне різноманіття впливає в першу чергу на почуття, а не на логіку людини. Тому досвідчені дизайнери при створенні нових моделей одягу, або фірмового стилю компанії обов’язково враховують цю залежність.

Колір привертає увагу, зацікавлює або відштовхує, викликає емоції. Психологи встановили, як деякі кольори впливають на емоційний стан людини. А тому компанії вивчають як пов’язані психологія сприйняття кольору людиною в рекламі і торгівлі і його бажання придбати товар. Ось кілька прикладів таких характеристик кольору:

Жовтий

Колір сонячний, яскравий, стимулюючий. Він підсилює концентрацію, сприяє поліпшенню запам’ятовування. Він організовує, допомагає швидше прийняти рішення і виробити нові ідеї. Жовтий – колір оптимістів, людей вільних, відкритих і рухомих. Любителі жовтого не терплять дурнів і борються з ними допомогою слова. Ці люди обожнюють, коли ними захоплюються і не виносять, коли їх заганяють в кут.

Шанувальникам жовтого властива висока самооцінка. Вони впевнені в собі і своїй діяльності. Жовтий колір часто використовують в дизайні упаковки продуктів харчування. Наприклад, в жовті пакети пакують хліб, борошняні вироби, крупи. Це викликає позитивні емоції і бажання ці продукти придбати.

Червоний

Дуже сильний колір. Велика кількість червоного викликає сильну фізіологічну реакцію – почастішання серцебиття. Ви не зможете пройти повз червоного, цей колір привертає до себе увагу і здатний керувати людиною. Червоний викликає сильні емоції, які залежать від ситуації. Адже це колір і любові, і люті. Це колір пристрастей і в той же час свята. Червоний – колір царів і воїнів. Він уособлює собою могутність, прорив, волю до перемоги. Любителі червоного завжди домагаються поставленої мети. Він допомагає їм заявити про себе, про свою силу і можливості.

Рожевий

Ніжний колір юності і наївності. Уособлює ніжність, беззахисність, доброту, дружелюбність, жіночність. Це колір романтичної любові, мрії і надії. Він часто сприймається жіночим кольором. Віддають перевагу рожеві відтінки зазвичай романтичні, мрійливі. Вони більш делікатні, намагаються уникати сварок і конфліктів. Його часто використовують в косметиці, призначеної для дуже молодих дівчат. Його також дуже люблять виробники дитячих іграшок.

Блакитний

Уособлює собою світ і загальну гармонію. Він говорить про інтелект і вміння вирішувати конфлікти за допомогою слів. Блакитний асоціюється з чистотою неба, умиротворенням, прохолодою річки і тишею. Він пов’язаний з поняттями земної кулі, неба, води, чистого льоду. Колір приємний, комфортний. Він викликає відчуття задоволення, благополуччя і безпеки.
Користуючись його якостями, виробники парфумерії і засобів гігієни, часто застосовують його на упаковках своєї продукції.
Але деякі дослідники відзначають, що блакитний колір іноді сприймається як несерйозний, сентиментальний. Деякі, дивлячись на блакитні предмети, не можуть зосередитися.

Зелений

Це все відтінки природи. Зелений – колір життя, навколишнього світу. Він є символом процвітання та нових починань. Зелений володіє цілющою силою, розслаблюючим, пом’якшуючий ефект. Тому зелений часто використовують, коли оформляють медичні установи. Його застосовують при оформленні упаковок лікарських засобів, косметики та засобів гігієни. Він здатний нейтралізувати дію інших кольорів, розсіює негативні емоції. Сприяє посиленню концентрації і допомагає остаточно прийняти рішення. Асоціюється з весною, молодістю, здоров’ям, оновленням і натуральністю.

Білий

Колір спокою, чистоти, млості і безтурботності. Білий асоціюється з досконалістю, довершеністю події. Він демонструє остаточно ухвалене рішення, свободу, можливості, усунення перешкод. Він часто означає рівність, так як білий колір містить в собі весь спектр, вони в ньому рівні. Білий – колір спокою, цнотливості, невинності. Його зазвичай використовують в якості фону для інших квітів. Вони в поєднанні з білим виглядають особливо соковито і яскраво.

Чорний

Самий загадковий і непізнаний із спектру. Він врівноважує білий, так як без темряви немає світла. Асоціюється з нескінченністю, допомагає зосередитися. Чисто чорний використовують рідко, в основному популярні його відтінки. Чистий чорний колір може викликати смуток і нагадує про жалобі. Тому його прийнято доповнювати яскравими контрастними кольорами. Чорний – класичний колір. Сучасний чоловік не зможе обійтися від ділового чи урочистого чорного костюма. Цей колір відмінно приховує вади фігури, тому часто використовується в моделюванні для створення чітких форм і ліній

Кілька слів про поєднання кольорів

Психологи встановили, що нерідко, розташовані поруч деякі відтінки і кольори мають несподіваним ефектом. Наприклад, червоний колір і його відтінки уособлює собою пристрасть, енергію, небезпека або лють. А чорний – колір таємничий, сумний і нескінченний. Поєднання цих найсильніших відтінків спектру діє на людину збудливо, як щось вабить, екстравагантне і згубно пристрасне.

А поєднання червоного або чорного з іншими яскравими квітами, може виглядати без смаку і дратувати. Тому так корисно навчитися правильному поєднанню відтінків, щоб вони гармоніювали один з одним, врівноважували, але не придушували. Головне вибрати основний колір, який буде нести основний посил, відповідати вашому настрою і стану душі.

Світлана,



Залиште, будь ласка, свій коментар нижче! Нам важливо знати Вашу думку!



Оставить комментарий

Вы должны войти чтобы оставить комментарий.

В категории : Статті