Затримка мовного і психічного розвитку дітей, корекція

26 липня, 2012


Затримка мовного і психічного розвитку дітей, корекція На розвиток мовного і психічного розвитку дитини впливають багато чинників: і навколишнє середу, стан здоров’я та інші. Різні відхилення, які можуть бути викликані тими чи іншими причинами, можуть спровокувати відставання від норми. Це проявляється в наступному: спостерігаються проблеми в спілкуванні з дорослими і однолітками, порушення розумової діяльності, зниження уваги і пам’яті, дитина до свого віку не виконує всього того, що вміють його однолітки. Якщо такі симптоми не будуть помічені й проліковані вчасно, то з віком стає практично неможливим їх усунути. В результаті затримка мовного та психічного розвитку дітей, корекція цієї загальмованості стане неможливою.

Затримка мовного розвитку дітей

Дитина вчиться відтворювати і розуміти мову ще перебуваючи на стадії внутрішньоутробного розвитку. Спочатку він починає розрізняти голоси, їх тембр, тон, потім реагувати на незнайомі голоси рухами. Відразу після народження, дитина починає активно брати участь в звуковий середовищі – реагувати на різні звуки, дізнаватися голосу, потім – робить спроби повторити окремі звуки, слова. Одне з найважливіших значень в формуванні здатності розуміти мову і розмовляти, займає пасивне слухання мови, тактильний контакт з рідними, емоційне реагування близьких на мова малюка з самого народження.

Якщо мовна діяльність дитини не була відновлена і нормалізована корекцією до 5 років, то на більш пізньому етапі це зробити вже стане неможливим. Що стосується інших навичок, то зазвичай для дітей із затримкою мовного розвитку для цього потрібно трохи більше часу, ніж для дітей з нормальним мовним розвитком.

Причини розвитку затримки мовного розвитку дітей

1) Недолік з раннього віку емоційного і мовного спілкування з батьками та близькими.


Якщо батьками не приділялося достатньо уваги спілкуванню з дитиною і спонуканню його до вимови звуків, був недостатнім емоційний контакт, то, в такому разі, мова залишається незатребуваною і недостатньо розвиненою. Нерідко у таких дітей, які були ізольовані від контактів з іншими людьми, розвивається психо-емоційне порушення, також впливає на мову. В цьому випадку у дитини немає прагнення до спілкування, проголошенню звуків, він веде себе неемоційно і байдуже.

2) Поганий стан здоров’я, часта слабкість також негативно позначаються на розвитку мовної діяльності малюка.

3) Вроджена ослаблене дозрівання нервових клітин, що відповідають за формування мови.

4) Гіпоксія, травми при пологах.

Для дітей, у яких було відмічено відставання в мовному розвитку, необхідно створити особливі умови – для цього потрібно корекційна робота педагогів, психологів, логопедів. Дитина повинна якомога частіше включатися в мовну середу, повторювати слова і звуки. З ним потрібно розмовляти, виконуючи навіть найпростіші домашні справи, промовляти назви предметів на вулиці і вдома, просити його повторювати різні слова і фрази.

Корекція мовленнєвого розвитку дітей повинна проводиться м’яко, але, в той же час , досить наполегливо. Не можна потурати спеціальному перекручування слів, потрібно навпаки, домагатися їх правильної вимови. Як правило, такі діти по закінченні зовсім невеликого часу і при відвідуванні логопеда успішно наздоганяють своїх однолітків. Атмосфера під час таких занять має бути яскравою та емоційною. Якщо ж не приділяти увагу корекційної роботи, то внаслідок затримки мовного розвитку, спостерігаються відставання в інтелектуальному і психічне здоров’я дитини.

Затримка психічного розвитку дітей

Затримка являє собою тимчасове відставання психомоторних функцій дитини. При цьому малюк відчуває складності в спілкуванні, уповільнення в розумових процесах, ослаблення уваги і пам’яті. Зазвичай, такі діти відрізняються неуважністю, непосидючістю, вони насилу концентруються на певному виді діяльності, мають погану пам’ять. Як правило, на ранніх етапах батьки не помічають цього, вважаючи, що їх дитина просто ще дуже маленький або має шкідливий характер. І, отже, визначити такі проблеми вдається лише в школі.

Діти, у яких спостерігається затримка психічного розвитку, найчастіше страждають і затримкою мови. Визначити затримку психічного розвитку можна і на досить ранніх етапах розвитку дитини – вони відрізняються емоційною бідністю, слабо реагують на зміни в оточенні, не прагнуть до спілкування з дорослими і вимову звуків і слів. Ці діти пізніше починають сидіти, як правило, вони байдуже лежать, не намагаючись піднятися або повзати, пізніше беруть іграшки в руки.

Причини затримки психічного розвитку

1) Недостатньо активна емоційна середу, в яку потрапляє дитина після свого народження. Це пов’язано з тим, що з ним не спілкуються, не розмовляють, не реагують на його плач, не прагнуть залучити його до спілкування. Тобто психічний розвиток безпосередньо пов’язано з мовним.
2) Особлива вроджена організація нервової системи малюка, внаслідок внутрішньоутробних патологій або гіпоксії.
3) Часті хвороби дитини, викликають надмірне ослаблення його організму
4) Післяпологові травми або травми, отримані під час пологів.
5) Проблеми зі слухом, зором дитини.

Затримка психічного розвитку дитини – це не відставання в його розумовому розвитку, воно піддається корекції, якщо цьому приділяти увагу і займатися з дитиною. В іншому випадку, інтелект дитини може помітно постраждати. Я і редакція сайту радимо вам спостерігати за своєю дитиною і частіше консультуватися з педіатром – основним дитячим лікарем!

Бобришев Тарас,



Залиште, будь ласка, свій коментар нижче! Нам важливо знати Вашу думку!



Оставить комментарий

Вы должны войти чтобы оставить комментарий.

В категории : Статті