Помилки початківців ораторів

30 листопада, 2012


  • Коли слова розходяться з мімікою
  • Виправдання і вибачення
  • Текст доповіді
  • Читання доповіді


  • Перш ніж приступити до осягнення секретів ораторської майстерності, ви повинні навчитися уникати поширених помилок. Фахівці в області комунікативних технологій проаналізували і порівняли поведінку дилетантів і професійних ораторів. Використовуйте їх поради на практиці, і ви помітите, як росте ваша впевненість і самоконтроль під час публічних виступів.



    Коли слова розходяться з мімікою

    Коли зміст ваших слів розходиться з тоном мови, поставою й мовою тіла, публіка миттєво це помічає. Аудиторія володіє безпомилковим чуттям щодо того, що стосується настрою оратора і його самопочуття. Якщо ви почнете говорити «Здрастуйте, як я радий вас всіх бачити …» тремтячим непевним голосом, нервово перебираючи пальцями гудзики на костюмі – будьте впевнені, у слухачів моментально з’явиться недовіра і до сказаного вами, і до самого мовця. Тому замість «Я радий …» – радійте насправді! Робіть все, щоб дійсно відчувати радість, виступаючи перед публікою. Усвідомлено передавайте ваше позитивний настрій слухачам. Це важливо – люди в гарному настрої легше сприймають інформацію, їм хочеться продовжувати контакт. Якщо ж ви не відчуваєте радості, не варто брехати. Краще чесно зізнатися: «Сьогодні великий день, тому я хвилююся …» Тоді ви принаймні справите враження чесної людини, яка говорить правдиві речі.



    Виправдання і вибачення

    Помилки початківців ораторів Публіці за великим рахунком все одно, хвилюєтеся ви чи ні, як довго ви готували свою доповідь і який у вас досвід публічних виступів. Тому не потрібно перед нею виправдовуватись в стилі «Я поганий оратор, рідко говорю перед публікою, тому сильно хвилююся і можу виступити невдало …» Саме так починають свою промову багато дилетанти, намагаючись викликати співчуття і заздалегідь отримати індульгенцію за погане виступ.
    Посил, здавалося б, чесний, але він приводить до протилежного результату. Слухачі дивуються: «Навіщо ми сюди прийшли, якщо навіть сам виступаючий визнає, що виступ буде поганим?».

    Вибачення теж нерідкі. Початківці оратори люблять вибачатися, пропонуючи зняти з них вину за погану якість доповіді. «Прошу пробачити мене за … (Мій застуджений голос, мій зовнішній вигляд, погана якість слайдів, занадто короткий виступ, занадто довгу промову і т.д. і т.п.) ». Вибачайтеся тільки за одне – за ваші постійні вибачення. А краще з самого початку уникайте того, за що потрібно буде просити пробачення. Якщо дійсно є щось, про що ви шкодуєте, просто скажіть: «Я жалкую!». Але найкраще – уміння перетворити недолік в гідність: «У мене сьогодні застуджений голос, тому прошу вас зрушитися і сісти до мене ближче. Таким чином, згуртувавшись ще більше, ми продемонструємо, що ми всі – одна команда, що працює в тісній взаємодії ».



    Текст доповіді

    Ми чуємо і розуміємо окремі слова перш, ніж розуміємо все речення цілком. Тому на значення окремих слів ми реагуємо швидше і менш усвідомлено, ніж на значення пропозицій. До того ж, негативні частинки сприймаються пізніше, ніж інші слова, а часто взагалі не сприймаються. Тому постійне використання таких конструкцій як «… не принесе збитків», «… не погано», «… не боїмося докладати зусиль», «… не хочу викликати у вас нудьгу довгими статистичними викладками» викликають у слухача ефект, протилежний очікуванням оратора. Якщо ви хочете створити позитивний настрій, тоді замість «це не погано», скажіть «це добре». Створюйте позитивний настрій позитивними словами – адже від настрою публіки залежить дуже багато!

    Важливий також гумор. Невелика кількість жартів, розбавляючих сухі факти, допоможуть аудиторії на час відволіктися з тим, щоб потім знову зануритися в вашу доповідь.

    Ще гірше невпевнених і непідготовлених ораторів – оратори пихаті і надуті, полопані від усвідомлення власної важливості. Не вважайте аудиторію дурніші вас інакше вам відплатять тією ж монетою. Пихатість і усезнайство можуть зіграти з вами дуже злий жарт. Якщо вам задають питання, відповіді на яке ви не знаєте, краще чесно зізнатися в незнанні.



    Читання доповіді

    Помилки початківців ораторів Ніщо не втомлює так, як доповідь на цікаву тему, що читається нудним монотонним голосом. Такі публічні виступи те саме китайської катуванню краплями води: вода монотонно капати не тім’ячко катували і поступово доводить його до божевілля. Всі слова зливаються в одноманітний потік і по тональності мови не можна зрозуміти, де закінчується одне речення і починається інше. Монотонно бубонить зануди швидко викликають роздратування і втому аудиторії, слухачі ледве стримуються, щоб не почати позіхати. Навпаки, майстерний оратор майстерно володіє своєю мовою. Щоб тримати публіку «в тонусі» він постійно варіює гучність і силу свого голосу, надаючи йому жвавості. Коли хоче викликати напруженість і інтерес, він змовницьки затихає і вимовляє слова трохи повільніше. Говорячи голосніше, він виділяє головне в своєму публічному виступі. Коли потрібно, він додає голосу значущості і драматизму.

    Новачки в ораторській ремеслі панічно бояться пауз, що неминуче виникають під час публічного виступу. Як правило вони поспішають заповнити їх різної словесної нісенітницею і словами-паразитами («Ееее … Значить так … Ееее … Ну, що ще сказати … Ееее …»). В результаті публіка думає: «Ееее … Ну нічого собі! Коли ж він закінчить мукати? »Коли нема чого сказати – краще мовчіть, поки прийдуть потрібні слова. Іноді оратору необхідно час, щоб подумати, звіриться зі своїми записами, або ж просто попити води. А публіці потрібні паузи, щоб осмислити сказане вами. Аси ораторської майстерності використовують паузи цілеспрямовано, щоб отримати зворотній зв’язок від аудиторії. Паузу можна використовувати для встановлення візуального контакту, щоб проконтролювати, чи правильно вас зрозуміли; для посилення напруги і драматизму; для порушення цікавості («… а що він скаже далі?») І для багато чого іншого. Тому не бійтеся робити паузи. Зазвичай публіка сприймає їх тривалість значно коротша, ніж це здається самому доповідачу.

    Намагайтеся уникнути цих помилок, і ваша доповідь буде прийнятий на ура.

    За матеріалами статті «Публічні виступи – 10 помилок починаючого оратора»


    Оставить комментарий

    Вы должны войти чтобы оставить комментарий.

В категории : Відносини